Sammanställning vt10

Hey gott folk!!

Nu har jag dubbelkollat alla resultat och räknat de prickar som vi har fått ihop denna termin. Vet ni hur många det blev? 25 st!! Helt klart över förväntan!! Grattis till oss!!  För att avrunda våren så tänkte jag sammanfatta terminen i ett litet inlägg. Here we go!

Söderhamn
Vi fick en kanonstart på den nya terminen och plockade hem 12 st (!!!) prickar från årets första regionstävling. Det här var tyvärr den enda tävlingen jag åkte på denna termin, men va roligt vi hade! Efter Söderhamn blev det lite snack om hur man agerar som vinnare eller förlorare och ni fick en påminnare om hur ni bör agera mot varandra för att fortfarande behålla den goda stämningen vi har i gruppen. Jag antar att vi har lärt oss någonting för jag upplever en klar förbättring. Good work!

Matilda och Karl gick upp till silver i singel street, Lena och Moa knep sin andra prick och gick upp till silver i par street, Hanna och Montana gick upp i guld till singel disco och Lovisa och Annie gick upp till guld i par.


Stockholm, Järfälla
Rikstävlingen i Stockholm verkar ha varit riktigt lyckad! Ni berömde arrangemanget och tyckte att hallen och hela tävlingen var riktigt bra. Här hade ni Linneas mamma med er som lagledare och jag hoppas ni tog bra hand om henne. jag har inte fått några klagomål än i alla fall ;) Här skrev vi även Ackes-historia i och med att vi fick våra första discodansare i starklass!

Johanna och Angelica inledde dagen med att gå upp i starklass i par disco. Annie var inte sen med att göra det samma i singel disco. Terminens raket, Hanna, gjorde här sin första tävling i guldklass och knep sin första prick!


Gävle
Dagen före Estraden. Efter ett mycket lyckat skolmästerskap var tävlingssällskapet utökat till denna tävling. Vahidin imponerade med sitt namnminne och ni fick åter igen leka lite faddrar till våra nya förmågor :)

Linnea gick upp till guld i singel street och Linnea och Hanna gick upp till guld i par street.


Mora
Tävlingsplatsen påminde om när jag följde GPSen rätt ut i skogen tidigare termin. En stor lada som visade sig innehålla en riktigt bra tävlingsarena. Bortsett från värmen så var golven stora och bra, vilket alltid uppskattas. Vahidin var åter igen lagledare och Irina stod som domare.

Mimmie tog klivet upp till silver i singel disco, Angelica blev här vår andra singeldansare i star och Hanna, terminens raket, fortsatte krossa motståndet i guldklassen ;). Hon tog här sin andra prick.


Disco SM i Västerås
För bara några dagar sedan avslutades årets disco SM i Västerås. Emelies pappa följde med som lagledare och ack vad han fick jobba. Allas vår egna Elin skadade sig och blev skickad till sjukhus. Efter närmade undersökning visade det sig att det blir kryckor och träningsförbund under sommaren. Knät är trasigt och behövs tas hand om. Vi tänker på dig, tjejen, och hoppas vi ses i träningssalen till hösten igen!
I övrigt har jag hört väldigt lite från SM, vilket brukar ses som en bra grej. Jag antar helt enkelt att tävlingen var lite underbar som den brukar vara!

Våra stardansare gjorde debut och fick även sällskap. Terminens raket tog nämligen sin sista prick i guldklassen och inleder nästa termin som en av våra tre stardansare i singeldisco! Grattis Hanna till en grym termin!



Totalt har vi tagit 25 prickar
7 prickar i singel street
4 prickar i par street
11 prickar i singel disco
3 prickar i par disco



Nu taggar vi hårdträning i sommar för att komma tillbaka ännu starkare och ännu bättre till hösten!!

You know that I love you, guys!!
Tack för en fantastisk vårtermin!

//Johanna

Kommentarer
Postat av: Julia

OJ SHIT :O hur många som hellst ju :D :D

2010-05-27 @ 13:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0