M&M Tävlingen i MORA!

Eftersom ingen tar ansvaret att skriva om tävlingen, så tar jag det i egna händer. Nu ska jag försöka beskriva så det känns som att ni har vart på tävlingen själv, så bered er på ett långt inlägg ;)

Det började med att vi åkte förbannat tidigt på morgon 6.00 för att vara exakt. De flesta vara ganska döda på morgonen, vilket kanske var förståeligt för vi gick ju upp ganska tidigt! Men vi längst bak i bussen var LITE piggare än alla andra i slutet på färden till tävlingen. Det spårade ganska hårt på samtalsämnena, exempelvis drog jag min historia om mina djur, (elin) vilket gav ett glatt skratt i bussen. När vi började närma oss tävlingshallen, tänkte vi. VAD I HELSKOTTA ÄR VI? Där bussen stannade såg det ut som en ladugård med hö och skit, haha.

Då kom de flesta som var med på Rikstävlingen i Disco förra terminen på, när NÅGON skulle envist följa GPesen. Nämner inga namn, haha. Men som vi alla vet hamnade vi mitt ute i ingenstans. Ungefär så kändes det när vi kom till tävlingshallen.. Innan vi klev in där. Det var HUR stort som helst, 2 stora golv och träningsgolvet var större en ett dansgolv. Dock läktarna var små men, who cares?

Tävlingen drog igång med Disco Par, som vi kickade ASS i såklart! Våra relativt nytävlande tjejer Lisa och Johanna tog sig till semifinal och placerade sig på en 6:plats en placering från prick! Vilket är super!

Sen har vi Moa och Montana som placerade sig på 2:plats, en placering från prick det också. Men det tar ni nästa gång tjejer!

Efter bronsklasserna kom våra silver och guldpar. Där vi hade Linnea och Hanna, med nya svarta spetstoppar och lackbyxor i Silver JR2. Det hade direkt final och tog sig till en 2:plats. Skit bra tjejer! Här har jag till och med en film på er tjejer! ENJOY!

Hanna & Linnea

Silver JR2

2:plats! :D

 

 

Sen kom vi till ett lite snabbare tempo, där Lovisa och Annie tävlade i Par Guld Ungdom. Även det hade nya dräkter. Och det var super peppade för att tävla, det har jag till och med bildbevis på, Check it out ;)

Det tog sig till en 3:plats, grymt tjejer!

 

Lovisa & Annie

Guld Ungdom

3:plats

 

Efter paren som började Singeldisco och där började vi med bronsklasserna. Där vi hade Mimmie och Jenny som tog som till final i Ungdomsklassen. Mimmie kom 4:a och Jenny 5:a, Mimmie tog prick och gick upp i silver! Good work! Sen Elin (Jag) tog mig till en 3:plats. Sen i Guldklasserna där vi hade Angelica och Hanna, som vann hela skiten! Angelica gick upp i STARKLASS i singeldisco, skit bra jobbat! Och Hanna sin andra prick i Guld på bara 2 tävlingar, SKIT BRA JOBBAT! Har även filmer på er också tjejer! Check it out!

 

 

Hanna, Guld Singel JR2.

1:plats!

 

 

Angelica, Guld Singel Ungdom.

1:plats!

NU, STARDANSARE! :D

 

Sen kommer vi till hiphopen, efter en väldigt lång disco period. Nu slipper öronen en massa dunk ;) Det började med Hiphop Par, där vi hade ett par i final. Vilket var Linnea och Hanna som precis har kommit upp i Guld 12-15 år. Det placerade sig 7:a!

 

Efter ett riktigt bra grupphiphop paus började singel hiphopen. Där det gick bra för oss! Där Karl i Silver 16+ tog hem guldet, riktigt grymt! Check it out!

 

 

Karl, Silver 16+

1:plats.

 

Vi hade även Linnea som gjorde premiär i Guld 12-15 och Hanna. Hanna placerade sig 4:a och tog prick! En prick kvar till Star, jag tror vi snart har en STARDANSARE i Hiphop också, grymt!

 

 

Linnea & Hanna, Guld Singel 12-15.

Hanna 4:plats och prick!

 

Så nu har jag lagt ner mitt liv i att skriva detta inlägg sådär halv ett på natten, snacka om att ha tråkigt. haha. Men i alla fall jag får inte glömma att donken var riktigt nice också, det enda Pernie och Matilda tjatade om hela dagen, haha. P.S Det var CP-varmt i hallen, man kunde knappt andas! Men MOYOYOYO nu ska vi göra dig RIKTIGT FANTASTISKT STOLTA! VI HAR GJORT EN HEJARAMSA ! SÅ JÄVLA GRYM OCH AVANCERAD, eller vad säger ni ;)

 

 

ACKES HEJARAMSA!!!!! LÄR ER DEN! :>

 

Det var allt för mig / ELIN!!!


Kommentarer
Postat av: Fröken Danslärare

SÅ SJUKT BRA GJORT ELIN!! Jag är så grymt stolt över dej för att du tagit dej tid och skrivit denna fantastiska recension av dagen. Precis såhär borde vi göra efter ALLA tävlingar! GO GIRL!!



Dessutom är jag sjukt stolt över alla underbara dansarae! För att inte tala om den alldeles geniala hejarramsan ;D



Ackes i mitt hjärta <3

2010-05-17 @ 12:29:11
URL: http://cutieinabox.blogg.se/
Postat av: pernie

elin du glömde ju skriva att du tappade skon!:D

2010-05-17 @ 17:32:24
Postat av: elin.

det vill jag helst förtränga, haha :D

2010-05-17 @ 21:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0