//Angelica - Är ni inte peppade efter det här så... :)

Moyo frågade om jag inte kunde lägga upp några peppande discovideosar, visst kan jag det ! Har ju tittat på alla som finns på youtube och facebook några tusen gånger så sure ! Tänkte också ladda upp några som jag själv filmade från SM på youtube men det är inte så lätt då många överröstas av mig och Johanna när vi klagar hur mycket svetten rinner om oss, haha :D

( efter att ha gjort inlägget upptäckte jag att det blev sjukt konstigt med massa kommentarer, haha, men ni behöver inte läsa dom om ni inte vill, videosarna är viktigast )



Först: Highlights (DTLH) ! Hur bra är inte dom ? Älskar början, älskar alla låtar, älskar energin och hur mycket verkligen alla tar i ! Detta är dock från SM, på VM tar dom i ännu mer ! Verkligen alla personer i formationen är jättebra så titta på hela videon, flera gånger ! :D





Rebecca Wetterberg och Zara Hedman, KSD, från SM. Efter att ha kommit 4a ungefär hundra gånger satsade dom rejält och kom 3a och sen 2a på SM ! Som den trogna bloggläsaren jag är vet jag att det var den allra sista tävlingen för Zara och det märktes verkligen på hur mycket hon tog i, jag satt mest och gapade hela tiden och på min video jag själv har filmat sitter jag mest och fattar ingenting. Helt sjuuuukt bra var dom i alla fall och har några roliga steg :) Bästa tjejparet i Sverige !





Louise Blom, Wad/VDC, en av de få med den riktiga tjejstilen. Kom 4a på SM men jag tycker att hon förtjänar bättre för hon är sjukt grym !





Amanda Wilson, Sinclairs, en tjej som inte så många kanske har upptäckt, men hon kom i alla fall precis upp i superstar (12-15) och är riktigt bra. Tycker hon har en härlig stil som är tjejig men hon dansare ändå jätterent ! Tror hon kommer bli en av de mest duktiga tjejerna om några år, på SM nu kom hon 4a i sin singel, vann i gruppen (C.S. Dance Crew), vann i par (star jr2) och kom till final i freestyle där hon tappade bort sig och gick av golvet.



C.S. Dance Crew (Sinclairs), SM-mästare 2010 ! Fått sin koreografi av James och det är Amanda som har nummerlappen (fast dom andra är också bra, hehe)



Angelica Bergström och Jessica Helldén (Ja, jag läser deras bloggar), Flex, ett par med jättemycket energi och nya snygga dräkter ! Kom en placering före mig och Johanna på SM (sist i finalen alltså) men ja, dom andra paren på golvet är också bra såklart ! :)




SwEets, DCSW, kom 2a på SM. Behöver väl ingen vidare presentation. Dom är SwEts, och dom är sjukt bra. Jättemånga roliga steg har dom också *vink till Moyo*



(Från min kamera) Linn Englund-Holm, Wad/VDC, kanske inte så jättemånga som tittar på henne men jag har tjatat om henne i några år nu. Tycker hon är jättebra, har dock inte gått så bra för henne i superstar ÄN men när hon var i Star så brukade hon vinna :) Inspiration i alla fall !!



(Från min kamera) Star jr2. Den jag tittar mest på är hon med svarta stövlar, shorts och en rosa topp, Jonna Ohlsson från Let's Move alltså, har en prick kvar till superstar och är riktigt vig ! Sen om ni har tråkigt kan ni titta på tjejen i svart/rött (med kjol) som står längst fram hela tiden (försvinner i mitten), hennes första tävling i star och hon kom delad 4a, det är sjukt ! Kanske händer Hanna också för det har gått ungefär lika snabbt för er upp till star :) Oj, kanske blir för mycket konstigt prat nu...



(Från min kamera) Här är tjejen som har vunnit varenda tävling sedan hon började tävla och har bara någon prick kvar till superstar nu, hon är lite läskig tycker jag. Tjejen i grönt/svart.




Någon bra tjeck :)



Madeleine Helleröd, Norge, vinner EM och VM hela tiden i juniorklassen i både vanlig och freestyle. Det här klippet är från VM -09 men hon vann i år också och hade samma dräkt, hittar bara inget klipp därifrån på youtube :)




Daniella Olsson (DTLH) och Olivia Åhman (HDL), från Åmålstävlingen som vi inte åkte till i början på året. Olivia har blivit jättebra på sista tiden och jag tycker jättemycket om Daniella, den här videon gör en jättepeppad i alla fall ! :)



N'ergykick, Flex, tränas av Ida Warg som var med i Floor Filler förut. Jag vet att dom här tjejerna tränade stenhårt innan VM och det visade sig vara värt eftersom dom kom 5a på VM, bäst av alla svenska grupper som åkte :)




Sååå, det var allt för mig, blev ni inte liite peppade inför alla tävlingar nu då? :D Jag blev det själv i alla fall ! Och lägg upp klipp ni också, vi måste vara aptaggade på att slå vårat enorma "25prickarrekord" den här terminen ju ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0